Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 71 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Konverze bývalé textilní továrny v Brněnci
Handl, Dominik ; Mosler, Štěpán (oponent) ; Zemánková, Helena (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje konverzi zchátralého průmyslového objektu v obci Brněnec. Součástí areálu je Schindlerova továrna, kde stovky židů přežili holokaust. Bohatá a zajímavá historie otevírá dveře nezměrnému množství specifických funkcí, které můžou navrátit areálu určité uplatnění. Kritické je ovšem umísťovat novotvary do původní struktury a kontextu, tak abychom svojí činností naprosto nepohřbili „ducha místa“. Proto se nové objekty postupně objevují až s narůstající vzdáleností od původní Schindlerovy továrny. Dlouho se „skrývají“ za původní obvodovou zdí nejnovější části průmyslového objektu, která si drží výrazný profil po pilové střeše, která zde byla. Hlavním bodem diplomové práce je vytvoření muzea Holokaustu, které navazuje na historii a využívá okolí jako součást své expozice.
Dekódování čárového kódu v obraze v reálném čase
Kostiha, Martin ; Jošth, Radovan (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá lokalizací a dekódováním lineárního čárového kódu EAN-13 v obraze. Popisuje typy a vlastnosti čárových kódů a představuje možné přístupy k lokalizaci a dekódování. Praktická část se věnuje návrhu a implementaci algoritmu s ohledem na efektivitu pro zpracování v reálném čase. Lokalizace je založena na hledání podobných rysů čárového kódu mezi čtenými řádky obrazu a dekódvání je prováděno nalezením nejvyšší podobnosti vůči referenčním kódovaným číslicím.
Architektonická studie sakrálního objektu a komunitního centra Salesiánského Brno - Líšeň
Bortlová, Kateřina ; Marek, Jiří (oponent) ; Šindlar, Jiljí (vedoucí práce)
Náplní diplomové práce bylo zhotovení architektonické studie sakrálního objektu v Brně – Líšni. Předmětem studie bylo zpracování ideového návrhu sakrálního komplexu, který se skládal z kostela a fary. Hlavním provozovatelem celého komplexu bude centrum Salesiánů, jejichž zázemí je v těsné blízkosti řešeného území. Základní ideou návrhu bylo navrhnout duchovní místo, které svou formou předává zřetelnou informaci o využití objektu a zároveň podporuje rozvoj myšlenek společenství Salesiánů. Jedná se o stavbu, která předává poslání sama o sobě, ne jedním prvkem, ale souborem více prvků, které společně vytvářejí příběh, vizi, poslání. Ideovým řešením se tak v tomto případě stává rovnostranný trojúhelník, který symbolizuje Otce, Syna a Ducha Svatého. Svou dominantní vertikálou směřující k nebi objekt symbolicky poukazuje na duchovní cestu a seberealizaci. Zadané území je řešeno jako komplex, jehož prvky se vzájemně doplňují a vytváří tak harmonický celek. V návrhu je vytvořen prostor jak pro liturgické slavnosti v interiéru, tak v exteriéru k čemuž slouží venkovní presbytérium, které je doplněno o pobytové schody. Tyto prvky mají obyvatele vybízet k setkávání a navazování přátelských vztahů.
Vznik, vývoj a interpretace vybraných německých koled
Matušková, Barbora ; Markvartová, Eva (vedoucí práce) ; Bučková, Tamara (oponent)
Předložená bakalářská práce se podrobně zabývá Vánocemi a vánočními německými koledami, přinášející tak rozsáhlý pohled na tato vánoční témata. Text zkoumá nejen historický a náboženský kontext Vánoc, ale také se zaměřuje na jejich vývoj od pohanského svátku po křesťanský svátek. Důkladně popisuje zvyky, tradice a symboly, které jsou spojeny s Vánocemi, a to s důrazem na jejich historický původ a postupný vývoj. Další důležitou částí této práce je analýza vzniku a vývoje vánočních písní, koled, které se staly trvalou součástí vánočních oslav. Text se snaží porozumět faktorům a událostem, které ovlivňovaly vývoj těchto koled, a to zejména v Německu od 16. do 19. století. V praktické části práce jsou podrobněji analyzovány vybrané německé koledy, včetně jejich historie, kulturního kontextu a jejich významu. Mezi zkoumanými koledami, na které je v textu kladen důraz, patří známé písně jako "Als Jesus Christ geboren ward", "Vom Himmel hoch, o Englein kommt", "Ich steh' an deiner Krippe hier", "Es kam die gnadenvolle Nacht", "O Tannenbaum", "Stille Nacht" a "Kommet, ihr Hirten". Tyto koledy mají bohatou historii a jsou neodmyslitelnou součástí vánočního dědictví v Německu. Celkově lze tedy říci, že tato práce se věnuje důkladnému a komplexnímu zkoumání Vánoc a vánočních německých koled, poskytující tak rozsáhlý...
Genderově senzitivní analýza románu Praskliny
Halíř, Pavel ; Jiroutová Kynčlová, Tereza (vedoucí práce) ; Knotková - Čapková, Blanka (oponent)
Diplomová práce s názvem Genderově senzitivní analýza románu Praskliny se zabývá reprezentací symbolického a diskursivního násilí ve vybraném literárním textu české autorky z hlediska genderové analýzy. Román Kláry Vlasákové Praskliny je zasazen do fantaskního světa s despotickými prvky, kde jednotliví hrdinové a hrdinky řeší zásadní rozpor, který v nich samotných způsobují zvnitřněné společenské normy s tím, jak je samotní protagonisté/ky prožívají. Analýza díla je provedena v kontextu feministických literárních teorií, jejichž hlavními metodologickými a teoretickými východisky jsou koncept ženy jako přírody od Sherry B. Ortner, dále koncept symbolického násilí Piera Bourdieu, koncept spojení vody a ženy od Z. Kalnické.
V procesu
Volková, Markéta ; Velická, Erika (oponent) ; Korbička, Pavel (vedoucí práce)
Má bakalářská práce je objekt, reagující na prostor, jenž ho obklopuje. Poukazuje přitom na rozpor mezi organickou a strohou formou. Ve své práci zhmotňuji abstraktní prožitky pomocí metonymicky vyselektovaných stavebních prvků, související s místy, ve kterých tyto zkušenosti zažívám. Jako extrakce prvků objevujících se v architektuře Jižního Středomoří, se v práci objevuje forma ornamentu, jež je chápaná přeneseným přirovnání k prožitkům z cest na dovolené. Dalším prvkem, představující přenesený prožitek z návratu “do reality” jsou luxfery. Jejich charakter je spjatý s architekturou Střední Evropy. Zkoumám vztah jednotlivých typů staveb, který následně volně rozvíjím. Mé vnímání reality umocňuje poznávání nového s již poznaným. Nechávám objekty reprezentovat a zachycovat tyto dva protichůdné vjemy s důsledky a důrazem na jejich rozdílnost. Přicházím tak ve své práci ke shledání podobnosti mezi geometrickou strohostí, která značí perfekcionismus, a intuitivním rozvíjením ornamentu, které vkládá do objektu téma organičnosti. Důležitým aspektem bakalářské práce je procesualita. Chápu svou práci jako hranici mezi konceptuálním a intuitivním postupem.
Symbolický zápis ve vybraných početnicích 16. století z českého prostředí: příklad Jiřího Goerleho
Fantová, Anna ; Zdichynec, Jan (vedoucí práce) ; Kvasz, Ladislav (oponent)
Práce si klade za cíl charakterizovat matematickou symboliku (používání zástupných znaků obvykle daného významu pro popis objektů a dějů), v početnicích 16. století psaných českým jazykem a zaměřených především na primární osvojení si aritmetiky. Nejprve přímou metodou analýzy pramenů kategorizuji dobovou symboliku dle její formy a účelu použití. Následně porovnávám symboliku popsanou v jednotlivých početnicích a zasazuji odhalené odlišnosti do časových souvislostí, v omezené míře též vzhledem k podobám symbolického zápisu v soudobé matematice. Ve své analýze se soustředím na početnici Jiřího Goerl spadající zhruba do druhé třetiny sledovaného období. Podrobněji rozebírám i ranější početnici Ondřeje Klatovského a početnici Beneše Optáta. Celkově se přidržuji chronologického řazení pramenů. Dalším cílem mé studie je zhodnotit tři uvedené početnice po formální stránce. V té souvislosti se dotýkám obsahu početnic, jejich uspořádání a paratextů literární i obrazové povahy. Zajímají mě i jednotlivé příklady a úlohy jakožto zdroje poznání každodennosti doby autorů. U vybraných příkladů hodnotím vhodnost tehdejšího způsobu zápisu a řešení ve srovnání s dnešním přístupem. Pro zajištění ucelenosti, dostatečné vypovídací hodnoty a mezioborovosti v práci soustavně propojuji historickou rovinu s matematickou....
Citrusy v malířském zátiší
DRÁBKOVÁ, Veronika
Citrusy v malířském zátiší Bakalářská práce, jež se zabývá zobrazením citrusů v malířském zátiší, se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část obsahuje pojednání o fenoménu zátiší, analyzuje symbolický význam citrusů v různých časových dobách a věnuje se interpretacím malířských ovocných zátiší vybraných autorů například Girolama dai Libri, Caravaggia, Willema Kalfa, Pietera Claesze, Gustava Courbeta, Paula Cézanna, Paula Gauguina, Vincenta van Gogha a mnoha dalších. Je přiblížena i tvorba současných domácích autorů, kterými jsou např. Jan Mikulka nebo Hynek Martinec. V rámci praktické části je vytvořen soubor přípravných, kresebných a akvarelových skic a dva finální velkoformátové obrazy.
Symbolika v Michelangelově díle Poslední soud
LAZÁRKOVÁ, Simona
Bakalářská práce s názvem "Symbolika v Michelangelově díle Poslední soud" je zpracována jako teoreticko-praktická práce. Teoretická část vychází z popisu Michelangelova nejvýznamnějšího díla a hlouběji se zabývá analýzou jednotlivých částí fresky a interpretací Dantovy Božské komedie. Praktická část práce je autorskou realizací ilustrací k textu Danteho Božské komedie a čerpá z inspiračních zdrojů autorské tvorby zahraničních a českých umělců. Výsledným výtvarným artefaktem je soubor skicového materiálu a 6 finálních ilustrací, zpracovaných za pomocí kresebně-grafické techniky lavírované kresby tuší. Práce je obohacena obrazovou přílohou s jednotlivými detaily výjevů díla Poslední soud od Michelangela Buonarroti a díly umělců, kteří ilustrovali Božskou Komedii od Dante Alighieriho.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 71 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.